info@mco.ir – sales@mco.ir

۰۲۱-۸۸۷۱۴۶۹۰-۹۱
درآمدی کوتاه بر جوشکاری زیر آب

درآمدی کوتاه بر جوشکاری زیر آب

جوشکاری زیر آب به عنوان یک روش اتصال، از زمان جنگ جهانی دوم هنگامی که کشتی‌های خسارت دیده باید سریعاً در آب تعمیر می‌شدند به وجود آمد. بیرون آوردن کشتی برای تعمیرکردن آن، هم اکنون هم بسیار هزینه بر است و صرفه اقتصادی ندارد.

بسیاری از مردم جوشکاری زیر آب را بسیار عجیب می‌دانند، چون ماهیت جوشکاری را از آتش و برق، قوس الکتریکی و حرارت می‌دانند که این ها همه با آب خاصیتی متضاد دارند !

برای جوشکاری در خشکی ، هوا یونیزه می شود و در آب ، بخار آب یونیزه می گردد.

انواع جوشکاری زیر آب :

جوشکاری زیر آب به دو صورت انجام می‌شود

جوشکاری مرطوب

آثار منفی و معایب احتمالی در جوشکاری مرطوب عبارت‌اند از ترک خوردگی هیدروژنی، افت شدید دما که باعث تغییرات ساختاری و متالورژیکی می‌شود و همچنین اکسیژن با عناصر آلیاژی ترکیب می‌شود و اکسید این آلیاژها در آب حل می‌شوند.

جوشکاری خشک
جوشکاری خشک در یک اتاقک در داخل آب انجام می‌گیرد و داخل اتاقک هوای فشرده وجود دارد که فشار داخل و خارج اتاقک را بالانس می‌کند. اتاقک‌ها را دو تکه می‌سازند و داخل آب، و روی قطعه مورد نظر دو تکه را به هم وصل می‌کنند. یک لوله رابط بین کشتی و اتاقک است و وسایل مورد نیاز را به وسیله این لوله به اتاقک می‌فرستند. این روش برای اولین بار در آمریکا انجام گرفت اما چون بسیار پرهزینه و وقت گیر است دانشمندان سعی می‌کنند مشکلات جوشکاری مرطوب را حل کنند چون سریعتر و ارزانتر است. وسایل ایمنی همان وسایل ایمنی جوشکاری روی خشکی است بعلاوه تجهیزات غواصی.
جوشکاری زیر آب با صنعت نفت و گاز گره خورده‌است.